خودکارسازی پاسخ به دایرکت اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و فیسبوک با Manychat

آشنایی با سایت Manychat

وب‌سایت Manychat ابزاری برای پاسخ خودکار و اتوماسیون پیام‌های دریافتی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام و واتساپ است. البته این اتوماسیون برای لیست ایمیل و پیامک هم قابل انجام است. امکانات این ابزار برای تولید و جمع‌آوری لید و سرنخ نیز بسیار کاربردی بوده و در این زمینه نیز کارایی دارد. بنابراین ابزاری بسیار کاربردی جهت مارکتینگ اتومیشن و مدیریت شبکه‌های اجتماعی است.

ثبت‌نام در سایت manychat

برای کار با این سایت ابتدا عضو شده و کد تاییدیه ارسال شده را وارد نمایید. برای شروع باید یک حساب فیسبوک داشته باشید و آن را به این سایت متصل کنید که کار پیچیده‌ای نخواهد بود با انجام چند مرحله به اتمام می‌رسد. دقت کنید که به ابزارهای تغییر آی‌پی نیاز دارید و باید از طریق دسکتاپ مراحل انجام شود.

خودکارسازی پاسخ به دایرکت اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و فیسبوک با Manychat
داشبورد

معرفی داشبورد manychat

پس از ورود به داشبورد چند منو خواهید داشت که مهم‌ترین آن بخش Automation یا همان اتوماسیون است. اما ابتدا برای اتصال اکانت‌هایی که دارید، روی آیکن پروفایل خود کلیک کنید و create new account بزنید. سپس پیام‌رسان یا شبکه اجتماعی مدنظرتان را انتخاب کرده و مراحل را طی نمایید تا اکانت شما اضافه شود. در مورد واتساپ متاسفانه شماره تلفن‌های ایران را پشتیبانی نمی‌کند. همانطور که گفتیم مهم‌ترین بخش داشبورد Automation است که در زیر امکانات آن را معرفی می‌کنیم.

معرفی داشبورد manychat
آشنایی با داشبورد manychat

flows

این تب اصلی بوده و قابلیت‌های جذابی از جمله تمپلیت‌های آماده برای پاسخ به مخاطب و یا جمع‌آوری لید دارد. ابتدا یک تریگر تعریف می‌کنید، به این صورت که با انجام یک عمل خاص، جریان یا flow ارتباط شروع شود. به عنوان مثال برای اینستاگرام تریگر می‌تواند شامل کامنت روی پست، ریلز و یا لایو، ریپلای استوری، کلیک روی لینک و یا ارسال پیامی با کلمات کلیدی باشد. در این صورت این ابزار بر اساس جریان و مسیری که از پیش تنظیم کرده‌اید (قالب‌های آماده خود سایت یا جریانی که خودتان طراحی می‌کنید) شروع به گفت‌و‌گو با کاربر می‌کند.

یک نمونه از flow را در زیر می‌بینید. کاربر پیامی ارسال کرده که در آن کلمات کلیدی ادز، اتوماسیون و فروش قرار دارد. این تریگر است. سپس اولین پیام برای مخاطب ارسال شده که از او خواسته برای اطلاعات بیشتر روی یک لینک کلیک کند. در نهایت پس از 60 ثانیه مجدد پیامی مبنی بر اینکه اگر سوالی دارید، برای او ارسال می‌شود.

مثالی از flow
نمونه از flow

Keywords

کلمات کلیدی که در بالا در مورد آن صحبت کردیم از این بخش قابل تنظیم است. می‌توانید چند دسته از کلمات کلیدی مرتبط ایجاد نمایید.

Sequence

ترتیب و توالی ارسال پیام‌ها برای استفاده در flow از این بخش تعریف می‌شود. اینکه پیام‌ها با چه ترتیبی و در چه بازه و فاصله زمانی و با چه شرایطی ارسال گردد از اینجا قابل تنظیم است.

Rule

مجموعه از قوانین برای ارتباط بین این ابزار و ادمین و صاحب اکانت و یا بین اکانت و مخاطب تعریف می‌شود تا خودکارسازی و صرفه‌جویی در زمان انجام شود. به طور کلی مجموعه قوانینی که وقتی یک تریگر اتفاق افتاد، یک عمل انجام شود.

به عنوان مثال وقتی کاربر ایمیلش را تغییر دهد، برای او ایمیل تاییدیه ارسال شود، یا وقتی یک کاربر در چند پیام از یک تگ خاص استفاده کند به ادمین اطلاع دهد.

ابزار Manychat دو بخش دیگر شامل livechat و contact دارد.

livechat

همه پیام‌ها و چت‌ها از این بخش قابل مشاهده و مدیریت است.

contact

لیست مخاطبین پیامکی و ایمیلی خود را از این بخش می‌توانید اضافه کنید.

قیمت‌گذاری ابزار manychat

این ابزار یک پلن پایه دارد که تا 1000 مخاطب برای ایجاد جریان گفت‌وگو رایگان است. دقت کنید که به معنی فالوور نیست. تا 1000 کاربر که به هر نحوی یک ارتباط با آن‌ها براساس تریگرها انجام شود. ضمنا فقط از 3 کلمه کلیدی می‌توانید برای تریگر استفاده کنید.

پس از آن با پرداخت ماهیانه 15دلار همه امکانات آن در دسترس خواهد بود.

مشاهده همه: ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

ابزارهای مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *