واکاو؛ تست سرعت سایت

واکاو؛ تست سرعت سایت

واکاو یک ابزار ایرانی تست سرعت و آنالیز و تحلیل سایت است. این ابزار سرعت لود شدن وب‌سایت شما را از سرورهای داخلی و خارجی و همچنین با شبیه‌سازی تعداد کاربرهای همزمان مختلف در دو نسخه موبایل و دسکتاپ آزمایش می‌کند و گزارشی کامل به شما می‌دهد. شباهت زیادی به PageSpeedInsight گوگل دارد.

نحوه کار با واکاو و بخش‌های مختلف آن

کار با واکاو ساده است و نیاز به ثبت نام ندارد. به آدرس این سایت مراجعه کرده و دامنه خود را در کادر مربوطه وارد نمایید. همچنین نوع سرور و تعداد کاربر همزمان را انتخاب کرده و منتظر بمانید. در ابتدا اطلاعاتی مانند زمان لود سایت، تعداد درخواست‌ها و حجم صفحه را نمایش می‌دهد. و در یک گزارش کامل جزئیات بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل موارد زیر است.

واکاو؛ تست سرعت سایت
  • گزارش: این قسمت گزارشی است از انواع درخواست‌ها و میزان زمانی که طول می‌کشد تا دسترسی انجام شود.
  • سوابق: تست‌هایی که در گذشته به کمک این ابزار انجام شده است را نمایش می‌دهد.
  • بهینه‌سازی: از مهم‌ترین گزارشات در این قسمت قرار دارد که به شما اطلاعاتی مانند fcp,lcp,cls، بازدهی، سئو، تمرین‌ها، دسترسی پذیری و … می‌دهد. به طور کلی مواردی که برای core web vitals باید مدنظر قرار داده و آن‌ها را بسنجیم در این بخش است. اطلاعات بسیار جزئی‌تری برای پیدا کردن مواردی که می‌توان با بهینه‌کردن آن سرعت لود سایت را بالاتر برد به همراه آدرس، راهنمایی و توصیه‌هایی نیز در این قسمت گزارش می‌شود.
  • جزئیات: فهرست انواع درخواست‌ها به همراه جزئیات در اختیار شما قرار می‌گیرد.

استفاده از این ابزار رایگان و نامحدود است. برای تست سرعت سایت توصیه می‌کنیم با ابزارها و سرورهای متخلف انجام دهید تا نتیجه به دست آمده دقیق‌تر باشد.

از دیگر ابزارهای مشابه می‌توان به میزفاتولز، pingdom، GTmetrix اشاره کرد.

مشاهده همه: ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

ابزارهای مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *