طراحی رابط کاربری با فیگما (Figma)

طراحی رابط کاربری با فیگما (Figma)

فیگما ابزاری رایگان و مبتنی بر وب مناسب برای طراحان (UI,UX) است. فیگما یکی از بهترین محیط ها برای پروژه های گروهی است. این نرم افزار علاوه بر نسخه تحت وب به صورت اپلیکیشن هم در دسترس است. با کمک فیگما می توان به راحتی به پروژه های گرافیکی دسترسی داشت، به اشتراک گذاشت و در جلسات ارائه داد. حتی در حالت آفلاین دسترسی و کار کردن روی پروژه هایی که قبلا باز شده اند امکان پذیر است. فیگما یک ابزار مفید برای طوفان فکری است. اگر می خواهید دیگران در نقشه ذهنی شما مشارکت داشته باشند، ابزار فیگما به شما کمک می کند تا افراد دیگر هم مستقیماً پروژه شما را ویرایش کنند. قبل از اینکه سایتی راه اندازی شود، باید برنامه ریزی های قبلی زیادی در پشت صحنه انجام شود. اگر می خواهید ببینید صفحات وب مختلف قبل از کدینگ کردن چگونه به نظر می رسند، از فیگما استفاده کنید. در فیگما، می‌توانید ابعاد مختلفی را انتخاب کنید تا به ‌طور دقیق صفحه ‌طراحی شده را به تصویر بکشید. به عنوان مثال، اگر در حال ساخت صفحه ای هستید که در موبایل قابل استفاده باشد. هنگام استفاده از فیگما، می توانید ببینید که رابط برنامه شما در iPad, iphone و دستگاه های اندرویدی چگونه خواهد بود.

با توجه به موارد فوق، فیگما یک ابزار ضروری برای طراحان رابط کاربری (UI) و تجربه کاربر (UX) است. اگر می‌خواهید نمونه‌های اولیه برنامه‌ ای را ایجاد کنید و ببینید که چگونه در چندین دستگاه نشان داده می‌شوند، این ابزار فوق ‌العاده مفید است. هنگام ایجاد یک نمونه اولیه پروژه ای با فیگما، می توانید متن اضافه کنید و فونت و اندازه آن را تغییر دهید.

شما به راحتی می توانید در سایت figma.com یک حساب کاربری رایگان بسازید یا فایل نصبی برای ویندوز یا اندروید را دانلود و اجرا کنید. اگر برای طراحی از این نرم ‌افزار استفاده می کنید، گزینه‌ ی DESIGN را انتخاب کنید. برای استفاده های دیگر در لیست ظاهر شده گزینه مورد نظر را انتخاب کنید سپس گزینه create account را بزنید تا وارد محیط نرم افزار شوید. این نرم‌افزار محیطی ساده ولی کاربردی دارد. بعد از ورود نرم افزار راهنمایی هایی درباره ی خودش به شما ارائه می دهد.

مشاهده همه: ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

ابزارهای مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *