ابزار رایگان برای ردیابی رتبه کلمات کلیدی(Ranktracker)

ابزار رایگان برای ردیابی رتبه کلمات کلیدی(Ranktracker)

ردیابی و ترکینگ(Ranktracker) رتبه کلمات کلیدی در سئو(SEO) بسیار حائز اهمیت است که از طریق آن می‌توانیم میزان پیشرفت یا پسرفتی که در نتایج گوگل روی یک کیورد داریم، به صورت مداوم رصد و بررسی کنیم. در این مطلب قصد معرفی یک ابزار رایگان برای ردیابی رتبه کلمات کلیدی داریم.

آشنایی با ابزار Ranktracker

این ابزار متعلق به وب‌سایت seotesting.com است. برای استفاده از آن به این آدرس مراجعه نمایید. در مرحله ثبت‌نام از شما یک ایمیل و پسورد می‌خواهد. پس از ثبت نام باید وب‌سایت خود را اضافه نمایید. این کار الزاما از طریق اضافه کردن ایمیل حساب سرچ کنسول شما باید انجام شود، تا این ابزار داده‌ها و کلمات کلیدی را از سرچ کنسول استخراج و آن‌ها را به پنل‌تان اضافه نماید. این موضوع را می‌توان از معایب آن به حساب آورد که به داده‌های ما در سرچ کنسول دسترسی پیدا می‌کند.

پس از اتصال سرچ کنسول، از شما می‌خواهد تا کلمات و عباراتی که در سرچ کنسول برای شما ورودی داشته‌اند را انتخاب و به پنل جهت ردیابی اضافه کنید. امکان اضافه کردن 500 کلمه برای هر سایت وجود دارد که عدد خوبی به شمار می‌رود. در ضمن به نظر برای اضافه کردن چندین وب‌سایت نیز محدود خاصی وجود ندارد.

ابزار رایگان برای ردیابی رتبه کلمات کلیدی(Ranktracker)
پنل رنک ترکر

البته این قابلیت وجود دارد تا به صورت دستی کلمات و عبارات کلیدی که در سرچ نیستند را نیز به پنل‌تان جهت ردیابی اضافه کنید. بر روی نام وب‌سایت خود کلیک کرده و در صفحه جدید add keyword بزنید. می‌توانید به صورت حجمی و با کپی پیست کردن کلمات از یک محیط دیگر به صورتی که هر عبارت در یک خط باشد، نیز اقدام نمایید.

ابزار رایگان برای ردیابی رتبه کلمات کلیدی(Ranktracker)
اضافه کردن کلمات کلیدی

اطلاعاتی که برای هر کلمه در اختیار شما قرار می‌گیرد شامل آخرین رتبه، تغییر رتبه به صورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالانه است. فیلترهایی مانند نوع دستگاه و کشور نیز وجود دارد که به نظر بطور پیش فرض روی “همه کشورها و دستگاه‌ها” تنظیم شده است و قابل تغییر نیست. در نهایت شما می‌توانید از این اطلاعات خروجی بگیرید.

دیگر قابلیت این ابزار، اطلاع از تغییرات روزانه رتبه‌های کلمه کلیدی از طریق ایمیل و امکان اضافه کردن اعضای تیم (یا کارفرما )به پنل جهت مشاهده و بررسی تغییرات است.

مشاهده دیگر : ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دریافت لیست +300 ابزار دیجیتال مارکتینگ

مشاهده همه: ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

ابزارهای مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *