موتور جستجوی هوش مصنوعی Perplexity

موتور جستجوی هوش مصنوعی Perplexity

وب سایت Perplexity یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که در فضای وب جستجوهای مدنظر شما را انجام می‌دهد. علاوه بر فضای وب، شما می‌توانید یک سند و فایل را آپلود کرده و در مورد محتوای آن سوال پرسیده و صرفا جستجو را براساس محتوای آن فایل انجام دهید.

معرفی هوش مصنوعی perplexity

پس ثبت نام و ورود، در تب home کادر جستجو و بخش اصلی این ابزار را می‌بینید. هر چیزی بخواهید را نوشته و جستجو می‌کنید. این قسمت 3 قابلیت برای جستجوی بهتر دارد که شامل موارد زیر است.

1- focus: این قابلیت به شما کمک می‌کند تا صرفا در منابع یا سایت‌های مخصوصی مانند یوتیوب یا منابع آکادمیک جستجو کنید.

2-upload file: همانطور که گفتیم این ابزار به شما امکان جستجو و پرسش از محتوای اسناد را می‌دهد که در این بخش می‌توانید آپلود کنید. در نسخه رایگان روزانه تا 3 فایل قابل آپلود است.

3-copilot: دستیار جستجوی شخصی شما است تا پاسخ پرسش‌های سخت را به کمک فرایندهایی که دارد سریع‌تر پیدا کنید. در نسخه رایگان هر 4 ساعت، 4بار از این دستیار می‌توان استفاده کرد.

موتور جستجوی هوش مصنوعی Perplexity
کادر جستجو

اما زمانی که چیزی را جستجو می‌کنید، در صفحه نتایج و پاسخ ابتدا بخشی به عنوان Quick search یا Source قرار دارد که لینک مطالب مرتبط با جستجوی شما است. سپس در ادامه، یک خلاصه و پاسخ که مبتی بر منابع است و در واقع یک جمع‌بندی از همه لینک‌ها را ارائه می‌کند. و در آخر نیز، سوالات و عبارت مرتبط با مطلب مورد جستجو برای شما لیست می‌کند. و البته این امکان نیز وجود دارد تا با حفظ نتایج قبلی، جستجو را ادامه دهید!

موتور جستجوی هوش مصنوعی Perplexity
نتایج جستجو

بخش بعدی، Discover است. دیسکاور اخبار و مطالب ترند و مهم را به شما نمایش می‌دهد. این بخش به زبان انگلیسی و به بنظر در حال حاضر از محتوای فارسی پشتیبانی نمی‌کند.

موتور جستجوی هوش مصنوعی Perplexity
دیسکاور

در تب my threads، سوابق جستجو قابل مشاهده است که مجدد می‌توان آن‌ها را ادامه داد.

و اما یکی از امکانات جالب هوش مصنوعی perplexity ساخت پروفایل شخصی است تا جستجو مطابق با ویژگی‌های فردی و شغلی شما نمایش داده شود. که البته این بخش از زبان فارسی پشتبانی نمی‌کند.

امکان استفاده از این موتور جستجو در نسخه‌های اندروید و ios امکان پذیر است.

قیمت گذاری سایت perplexity

کار با این ابزار در نسخه رایگان با محدودیت‌هایی همراه است. که به بعضی از آن‌ها در بالا اشاره کردیم. در نسخه پرو با پرداخت 20دلار ماهیانه این محدودیت‌ها برداشته می‌شود و همچنین این قابلیت وجود دارد تا انتخاب کنید جستجوهای شما مبتنی بر مدل های هوش مصنوعی chatgpt 4 و claude 2 باشد.

موتور جستجوی هوش مصنوعی Perplexity
نسخه پرو

مشاهده همه: ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

ابزارهای مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *