معرفی ابزار بینگ وبمستر تولز (Bing Webmaster Tools)

معرفی ابزار بینگ وبمستر تولز (Bing Webmaster Tools)

ابزار بینگ مستر تولز (Bing Webmaster Tools) همانند گوگل سرچ کنسول امکانات جامعی از وبسایت شما و نحوۀ ایندکس شدن صفحاتتان در اختیارتان قرار می‌دهد. در ادامه همراه باشید تا بیشتر با این ابزار آشنا شویم.

آشنایی با بینگ وبمستر تولز

موتور جستجوی بینگ از محصولات شرکت مایکروسافت است. به عنوان یک دیجیتال مارکتر یا وب‌مستر بهتر است که با ابزار بینگ وبمستر تولز آشنایی داشته باشید و از امکانات آن برای تجزیه‌ و تحلیل سایت خود استفاده کنید. بخش‌های زیادی از این ابزار مشابه گوگل سرچ کنسول است و این موضوع کار را برای شما راحت‌تر می‌کند.

شما به عنوان صاحب کسب‌وکار باید بدانید چه چیزی افراد را به سایت شما هدایت می کند و مردم به دنبال چه چیزی هستند. با ابزار بینگ وبمستر تولز این امکان برای شما فراهم می‌شود با گزارش‌ها و ابزارها بر افزایش ترافیک سایت خود تمرکز کنید. همچنین پیام‌ها و هشدارهای شخصی‌سازی شده برای سایت‌های خود دریافت کنید.

ثبت‌نام و نحوه کار با Bing Webmaster Tools

برای شروع کار به آدرس زیر بروید. روی Sign in کیک کنید. باید یک حساب بسازید (حساب گوگل با مایکروسافت).

www.bing.com/toolbox/webmaster

بعد از ساخت حساب، برای معرفی سایتتان دو راه وجود دارد. یا طبق بلوک سمت راست آدرس سایت را بزنید. یا طبق بلوک سمت چپ، اگر از قبل حساب سرچ کنسول داشته باشید، با دسترسی دادن از این طریق تمام سایت‌هایی که در سرچ کنسول دارید به بینگ مسترتولز اضافه می‌شود.

دسترسی به بینگ وبمستر تولز
دسترسی به bing webmaster tools

نکته: دقت کنید که برای تایید سایت خود باید فایل BingSiteAuth.xml را طبق آنچه مراحلی که در تصویر گفته شده در روت هاست بارگذاری کنید.

اضافه کردن سایت به روت برای تایید
اضافه کردن فایل به روت برای تایید مالکیت

آشنایی با محیط ابزار Bing Webmaster Tools

بعد از تایید سایت، به داشبورد و اطلاعات مرتبط به سایت خود دسترسی خواهید داشت. آمارها احتمالا بعد از چند روز به شما نمایش داده می‌شود.

داشبورد ابزار وبمستر تولز بینگ
داشبورد ابزار بینگ وبمستر تولز

گزینۀ Search performance: اگر روی آن کلیک کنید، آمار کلیک، ایمپرشن، average position و Average CTRs را می‌دهد. این بخش‌ها را در گوگل سرچ کنسول هم داریم. دقت کنید چون در ایران سرچ در بینگ نسبت به گوگل زیاد نیست پس داده‌های زیادی طبیعتا در این قسمت نخواهید دید. در هر کشور متناسب با میزان استفاده‌شان از موتور جستجوی بینگ، تفاوت‌هایی در داده‌ها خواهند داشت.

گزینه SEO: در این قسمت چند بخش داریم که کاربردی هستند. Backlinks و Keyword Research

اگر نگاهی به این دو بخش بیندازید، ممکن است دیتاهای خوبی در اختیارتان قرار دهد. در بخش Domains همین قسمت، لیستی از دامین‌هایی را در اختیارمان قرار می‌دهد که به سایت ما لینک داده‌اند. در بخش Pages هم لیست صفحاتی را که به ما لینک داده‌اند نمایش می‌دهد.

قسمت Keyword Research نیز کیوردهای پیشنهادی را همراه با ایمپرشن آنها در اختیارتان می‌گذارد.

در قسمت Crawl Control می‌توانید زمان‌بندی کروال سایتتان را برای موتور جستجوی بینگ تنظیم کنید.

نکته: توجه داشته باشید که نیازی نیست مانند سرچ کنسول گوگل به این ابزار هم هر روز سر بزنید. ولی آشنایی با محیط و نحوۀ استفاده از داده‌های آن برای شما کاربردی است.

مشاهده همه: ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

ابزارهای مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *