سفر به گذشته اینترنت و وب‌سایت‌ها با wayback machine

سفر به گذشته اینترنت و وب‌سایت‌ها با wayback machine

ابزار رایگان wayback machine یکی از سرویس‌های وب‌سایت archive.org است که از تمامی وب‌سایت‌ها در سراسر دنیا اسنپ‌‌شات گرفته و آن را ذخیره می‌کند. این ابزار به شما کمک می‌کند تا نسخه‌های قدیمی وب‌سایت خود یا هر ‌وب‌سایت دیگری را که بخواهید در تاریخ‌های خاصی که خود این ابزار مشخص کرده است، مشاهده کنید. در واقع شما با یک ماشین سفر در زمان اینترنت سر و کار دارید!

برای کار با این ابزار به این آدرس مراجعه نمایید. سپس در کادر مشخص شده url مدنظرتان را وارد نمایید.

سفر به گذشته اینترنت و وب‌سایت‌ها با wayback machine

برای مثال ما در اینجا yahoo.com را وارد کرده‌ایم. در تب اول که calendar است به شما تعداد سیوها را در بازه زمانی مشخص شده به شما نمایش می‌دهد. یک نوار زمان وجود دارد که می‌توانید سال‌ها و محدوده‌ زمانی را انتخاب نمایید. در تقویمی که پایین‌تر قرار دارد می‌توانید روزهایی که اسنپ‌شات یا همان آرشیوها انجام شده را ببینید و انتخاب نمایید تا آن روز خاص از بازه زمانی که در نوار زمان تعیین شده را به شما نمایش دهد. زمانی که موس را روی هر روز نگهدارید حتی ساعت‌هایی که اسنپ شات گرفته شده را نیز می‌توانید انتخاب کنید!

در تب collections مجموعه‌ای از آرشیو زیردسته‌های صفحات مشخصی را می‌توانید مشاهده کنید.که البته مقداری پیچیدگی دارد و به نظر به کمک مکانیسم‌های خزیدن این اطلاعات جمع‌آوری می‌شود.

تب change تغییر در محتوای وب‌سایت را نشان می‌دهد. تب summery خلاصه کلی از همه اطلاعات وب‌سایت از جمله موارد فنی را در اختیارتان قرار می‌دهد. sitemap یک نقشه درختی شعاعی از آرشیوهای مربوطه را به صورت بصری گزارش می‌دهد. و در نهایت تب url، به شما کمک می‌کند تا آرشیو را براساس url ها ببینید و یا فیلتر کنید.

سرویس wayback machine در حال حاضر آرشیو بیش از 818 میلیارد صفحه وب‌سایت را نگهداری می‌کند!

مشاهده همه: ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

ابزارهای مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *